Warsztaty postrajkowe dla nauczycieli pt. „Jak się nie zagryźć w pokoju nauczycielskim”

Warsztaty proponujemy by wesprzeć nauczycieli i dyrektorów w po-strajkowej (może między-strajkowej) szkole; by przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, by animować rozwój indywidualny nauczyciela, odinstrumentalizować się, i by uczyć się nawzajem jak zadbać o siebie w systemie, który bywa totalitarny.

By wesprzeć dyrektora, w trudnej sytuacji złożonych zależności i nacisków,

By uzupełnić lukę między systemem kształcenia i doskonalenia nauczycieli, a oczekiwaniami pracy, by przetrwać kryzys tego zawodu, i przygotować nowe otwarcie.

By odejść od bezdusznego posłuszeństwa wobec rozporządzeń, a zająć się ich sensem, by kreować samodzielność, stwarzać miejsce na kreatywność i korzystanie z potencjału nauczyciela.

By się upodmiotowić, bo nauczyciel nie jestem narzędziem.

Dla wrażliwych i gruboskórnych, dla rozczarowanych i rozeźlonych, o konflikcie, o zdrowiu psychicznym, o sensie i specyfice pracy w szkole.

Składowe 2-dniowych warsztatów to:

  • odreagowanie rzeczywistości strajkowej, postrajkowej, międzystrajkowej,
  • nazwanie swoich uczuć w związku z pracą i reformą,
  • refleksja nad ścieżką kariery zawodowej, o tym jaki jest mój cel, w którym momencie drogi do zrealizowanie tego celu jestem, co mi jest do tego potrzebne,
  • zgromadzenie, zaprezentowanie, przeżycie różnych sposobów na relaksację organizmu (sen, oddech, asmr),

W ramach 20 godzin dydaktycznych warsztatów przewidziane jest wsparcie indywidualne dla dyrektora, wsparcie indywidualne dla nauczycieli, wsparcie grupowe.