Opieka merytoryczna wdrożenia
Opieka merytoryczna wdrożenia, polega na bieżącym wsparciu superwizyjnym wdrożenia tutoringu szkolnego w danej szkole.
Do wyboru przez szkołę pozostawia się liczbę wizyt opiekuna (10 lub 6) w skali roku szkolnego.
Każda wizyta obejmuje:
Tutorial (spotkanie konsultacyjne) z dyrektorem szkoły
Tutoriale tworzą interaktywny proces, który pomaga uczestnikowi w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania. Dzięki tutorialom wspierana osoba precyzyjniej ustala cele, optymalizuje swoje działania, podejmuje trafniejsze decyzje i pełniej korzysta ze swoich naturalnych umiejętności i zasobów. Tutor prowadzący spotkania wspiera dyrektora szkoły jako lidera zmiany.
Superwizje tutorskie (grupowe i indywidualne)
Celem superwizji tutorskiej jest zwiększenie możliwości zawodowych nauczyciela związanych z pracą w charakterze tutora, a w szczególności:
- pogłębianie świadomości siebie oraz rozwiązanie własnych trudności emocjonalnych utrudniających kontakt z podopiecznym,
- zwiększanie rozumienia podopiecznych,
- poszukiwanie rozwiązań w trudnych sytuacjach wychowawczych,
- uzyskiwanie wsparcia w grupie o podobnym profilu zawodowym,
Więcej o opiece merytorycznej opowiadamy w filmie
Zakres pracy i intensywność wizyt opiekuna wdrożenia możemy dostosować do zapotrzebowania zespołu nauczycieli.
Instytut dysponuje kilkoma modelami superwizji i wspierania grupy tutorów. Superwizje mogą zostać zamienione na szkolenie tematyczne z obszaru tutoringu szkolnego, jeżeli takie jest zapotrzebowanie zespołu tutorów; mogą przyjąć formę spotkań grupowych lub indywidualnych.