Kurs tutorski (II stopień)
Kurs umożliwia uczestnikom pogłębienie rozumienia zasad tutoringu szkolnego, uzyskanie kolejnych umiejętności oraz efektywniejsze stosowanie go w szkole na każdym etapie edukacyjnym. Ponadto kurs pomaga uporządkować dotychczasowe doświadczenie nabyte w pracy w charakterze tutora oraz wskazać kolejne obszary do rozwoju (także samodzielnego).
Kurs tutorski realizowany jest w trybie stacjonarnym lub zdalnym.
Rekrutacja uczestników prowadzona jest za pośrednictwem 👉 formularza
Kurs obejmuje:
- Trzy ośmiogodzinne bloki [24 godziny] zawierające wykłady, ćwiczenia i treningi rozmów tutorskich.
- Realizację autorskiej ścieżki rozwojowej w ramach czterech pełnych tutoriali z wybranym tutorem z Instytutu Tutoringu Szkolnego [ok. 6 godzin pracy indywidualnej].
Warunki konieczne do rozpoczęcia kursu tutorskiego II stopnia:
- status tutora I stopnia,
- doświadczenie tutorskie w postaci zrealizowanych 100 godzin tutoriali.
Uczestnicy kursu otrzymują:
- Zaświadczenie ukończenia kursu tutorskiego II stopnia – warunkiem jest pełna realizacja kursu.
- Certyfikat tutorski II stopnia – warunkiem jest pełna realizacja kursu, autorskiej ścieżki rozwojowej oraz przeprowadzenie kolejnych 30 godzin tutoriali.
Program Kursu:
- Lepiej zrozumieć tutorial – wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy tutorów.
- Sztuka zadawania pytań w tutoringu.
- Tutor jako lider zmiany edukacyjnej.
Trenerzy Instytutu realizujący program:
- Adrianna Sarnat-Ciastko - https://instytuttutoringuszkolnego.pl/zespol/adrianna-ciastko
- Joanna Kwiatkowska - https://instytuttutoringuszkolnego.pl/zespol/joanna-kwiatkowska
- Piotr Nita – https://instytuttutoringuszkolnego.pl/zespol/piotr-nita
- Zdzisław Hofman - https://instytuttutoringuszkolnego.pl/zespol/zdzislaw-hofman
Tutorzy Instytutu realizujący tutoriale w ramach autorskiej ścieżki rozwojowej:
- Joanna Kwiatkowska
- Dorota Cichecka
- Adrianna Sarnat-Ciastko
- Zdzisław Hofman
- Piotr Nita
- i inni
Opiekun merytoryczny kursu:
Mariusz Budzyński - tutor, trener, autor innowacyjnych programów w zakresie tutoringu wychowawczo-rozwojowego dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, dyrektor merytoryczny Instytutu.