Status Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli
publikacja: 2020-11-09
Instytut Tutoringu Szkolnego zyskał status Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli.
Na podstawie paragrafu 29 ust. 1, 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (dz. u. 2019 roku poz.1045) z dniem 30 września 2020 do ewidencji prowadzonej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wpisano pod numerem 5/20 20 niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli - NPDN Instytut Tutoringu Szkolnego.
Co to znaczy w praktyce?
- Dla dyrektora szkoły - ułatwienie w pozyskiwaniu środków na szkolenia dla tutorów. Organ prowadzący czasem preferuje ośrodki i placówki doskonalenia nauczycieli jako realizatorów szkoleń (i innego wsparcia) dla grona pedagogicznego swoich szkół.
- Dla samorządowca - ułatwienie w przekierowaniu środków na doskonalenia nauczycieli w danej szkole. Czasem organ prowadzący jest zobowiązany kierować realizację szkoleń do ośrodków i placówek doskonalenia nauczycieli np. w projektach lub w wyniku wcześniejszej decyzji rady gminy, rady powiatu, lub rady miasta.
- Dla Instytutu - potwierdzenie naszej marki i wiarygodności. Skuteczniejsze realizowanie naszych celów statutowych - stworzenie kolejnej obok programów rekomendowanych ścieżki finansowania edukacji tutorów.
- Dla nauczycieli w całej Polsce - kolejne ułatwienie w podjęciu edukacji (a zatem i pracy) w charakterze tutora szkolnego.
- Dla uczennic i uczniów - zwiększenie szansy na pracę z tutorem szkolnym, czyli z przyjaznym życzliwym dorosłym, którego czas i uwagę otrzymuje uczennica/uczeń na wyłączność i który skupiony jest na globalnym rozwoju swojego tutee.
Zamieszczamy LINK do Zaświadczenia.