O tutoringu szkolnym w Zakopanem

Po raz XII przedstawiciele z polskich oraz międzynarodowych ośrodków naukowych debatowali nad „Edukacją XXI wieku”, w ramach konferencji zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa z Poznania, która odbyła się w dniach 22-24 października w Zakopanem. W tym roku jednym z poruszanych tematów, jakże trafnie odnoszących się do myśli przewodniej konferencji: „Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku” był tutoring szkolny. Zadziało się tak za sprawą dwóch zgłoszonych wystąpień. Pierwsze z nich „Tutoring wychowawczo-rozwojowy w kontekście neutralności światopoglądowej polskiej szkoły” zostało zaproponowane przez Katarzynę Pająk. Z kolei drugie „Tutoring szkolny. Obecna perspektywa oraz przyszłe wyzwania wychowawstwa indywidualnego” zostało zaprezentowane przez Adriannę Sarnat-Ciastko podczas pierwszej sesji plenarnej. W tym kontekście cieszy, iż poruszana tematyka znalazła swoich odbiorców wśród przeszło 200 uczestników konferencji.